RLVNT ontwikkelt voor Reaal de naam, logo en campagne voor een nieuwe manier van verzekeren: POT

Reaal (onderdeel van VIVAT) lanceert vandaag POT, de eerste peer-to-peer verzekeringsapp waarmee je samen met een groep vrienden zelf onderling spullen kunt verzekeren zoals je drone, gitaar of surfplank zonder tussenkomst van een verzekeraar. RLVNT is door Reaal in een vroeg stadium betrokken, toen de ontwikkeling van de app nog plaats vond. Het begon met de naamgeving voor de P2P-verzekeringsapp, gevolgd door ontwikkeling van het logo.

In sneltreinvaart heeft RLVNT vervolgens het creatieve concept neergezet en doorvertaald naar de lanceringscampagne, gericht op mensen die net als POT graag pionieren en innoveren.

De basis voor het creatieve concept: POT is jong, open, eerlijk en nog volop in ontwikkeling. POT is vernieuwend, heeft grootse plannen en experimenteert er spelenderwijs op los. POT is, en vormt de toekomst. Een toekomst die socialer, eerlijker en persoonlijker is, ook wanneer het over verzekeren gaat. Maar, POT staat nog in de kinderschoenen en heeft de ervaringen van mede-pioneers nodig om van te leren en verder te groeien.

Fernando Hagel Franco, General Manager Digital bij VIVAT: “RLVNT zag direct het potentieel van deze nieuwe manier van verzekeren. In een heel korte periode met hoge handelingssnelheid hebben ze POT tot leven gebracht en Reaal ondersteund in het gehele traject van idee tot daadwerkelijke lancering van onze eerste peer-to-peer verzekeringsapp.”

Maarten Uijterwaal, Online Marketer bij VIVAT: “RLVNT betrekken al tijdens de ontwikkeling van de app heeft veel toegevoegde waarde gehad. Zij dachten, los van de opdracht voor het marketingconcept, actief mee met de app, huisstijl en overige communicatiemiddelen. Dit heeft er absoluut toe bijgedragen dat de app gebruiksvriendelijker is en rijker aan functionaliteiten werd.”

Mark Veldhuijzen van Zanten, creatief directeur RLVNT: “Projecten als deze zijn de krenten in de pap voor ieder bureau. Door vanaf het allereerste begin deel uit te kunnen maken van een team vol enthousiaste mensen die geloven in het idee ontstaat er een enorme drive om tot een geweldige campagne te komen.”

Team RLVNT
Strategie: Leila de Zwart, Jurgen Retra
Creatie: Mark Veldhuijzen van Zanten, Imre Engbers
Account: Alies Schrage
Productie: Endemol shine

Team Vivat
Fernando Hagel Franco, Madelon Simons, Alexander van Dijk, Maarten Uijterwaal

Over RLVNT
RLVNT vindt dat reclame door merken moet veranderen in relevantie voor mensen.
En dit kan alleen door mensen te betrekken bij alles wat we doen.
Relevantie wordt namelijk door mensen bepaald: zij moeten zich gehoord,
geholpen en geïnspireerd voelen. Met 15 bevlogen specialisten die dagelijks strijden
voor maximale relevantie en effectieve communicatie is RLVNT onderdeel
van de Digital Agency Group.

Download POT hier.

Send this to a friend