Persbericht: Digital Agency Group wordt onderdeel van de Candid Group

AMSTERDAM/ROTTERDAM – Dankzij de overname van de Digital Agency Group (DAG) groeit de Candid Group uit tot het grootste Nederlandse netwerk van onafhankelijke media-, marketing- en communicatiebureaus. ,,Met deze omvang en ons ondernemende karakter zijn we een aantrekkelijk alternatief voor de internationale netwerken,” stelt CEO Gérard Ghazarian.

Met de overname verdubbelt het aantal medewerkers van de groep tot 140 en stijgen de inkomsten met ruim 50 procent. De Candid Group neemt 100 procent van de aandelen van DAG over. De eigenaren van DAG worden partners en gaan mee participeren in de Candid Group.

De Candid Group is de afgelopen jaren hard gegroeid, onder meer door overnames van toonaangevende mediabureaus als Stroom en M2Media. De bureaus van de groep zijn gespecialiseerd in media, creatie, technologie en data. Met de overname van de Digital Agency Group kan Candid zijn digitale dienstverlening aan klanten versterken en uitbreiden. Ook DAG was de afgelopen jaren op het overnamepad. De groep bestaat inmiddels uit de digitale media- en reclamebureaus The Online Company, Havana Harbor, 6Circles en RLVNT en is gespecialiseerd in digitale media, creatie, IT en data.

De Candid Group is de grootste onafhankelijke bureaugroep van Nederland en behoort tot de grootste marcom-partijen van het land. Ook komend jaar verwacht Ghazarian nieuwe overnames en partnerships. “Onze ambitie is niet om de grootste te zijn. Wel om het meest innovatieve en ondernemende netwerk te zijn,” stelt hij.

Met DAG voerde hij sinds begin dit jaar verkennende gesprekken. De twee bedrijven passen volgens Ghazarian qua werkwijze en strategie prima bij elkaar. ,,We spreken dezelfde duidelijke taal en hebben hetzelfde dna,” zegt hij. De traditionele silo’s in marketing bestaan niet meer binnen de bedrijven. Beide willen verschillende disciplines en verschillende bureaus met elkaar verbinden en laten samenwerken binnen één platformorganisatie. Ook gaan ze alle backoffice diensten centraliseren om het werk van specialisten te vergemakkelijken. Zo helpen ze Nederlandse merken om beter te communiceren met hun klanten.

Volgens oprichters Erik van Laar en Maarten de Vries van DAG voegen hun bureaus vooral digitale expertise toe aan de groep. ,,Samen zijn we groot en hebben we veel specialisten in huis die kunnen samenwerken. Daardoor zijn we een geduchte concurrent voor de traditionele ‘big six’ van buitenlandse bedrijven,” aldus het tweetal.

Zij treden als partners toe tot de C-board van Candid, waarna The Online Company-directeur Niels Rijerse de dagelijkse leiding van de digitale tak overneemt. ,,Die nieuwe rol sprak ons aan, want we zijn ondernemers die willen ondernemen. Bij de overnamegesprekken zagen we dat Candid met hetzelfde bezig is als wij: een platform bouwen met de competenties die we hebben en dat gaan uitbreiden. Daar worden klanten beter van. Samen vormen we een combinatie van ondernemerschap en no-nonsense.”

Alle bureaus binnen de groep blijven onder hun eigen merknaam werken. De Amsterdamse medewerkers verhuizen in januari mee naar het splinternieuwe kantoor van de Candid Group in Amsterdam-Noord. Daar gaat ook Candid-bureau M2Media uit Hilversum heen. In het 3.200 vierkante meter grote kantoor wordt de samenwerking fysiek zichtbaar in de vorm van glazen wanden, disciplines die dicht bij elkaar zitten, gezamenlijke facilitaire ruimtes en een frank.news-café.

Send this to a friend